Mikähän on tämä kasvi?

Kysytty

Mikähän on tämä kasvi? Se on ollut kukkakaupasta ostetun kimpun viheroksana. Ovatko nuo lehtiin tulevat 'lisäkkeet' kukkia vai mitä; niitä on lehtien ylä- ja alapuolella vaihtelevasti.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Se voisi olla Ruscus aculeatus eli suomeksi Pikku Ruskus. Parsan sukuinen ja hyvin yleinen vihreä lisä kukkakimpuissa.

Lisäkkeet saattaisivat olla kukkia. Ruskus voi lisääntyä myös suvuttomasti eli lisäkkeet voisivat olla myös jotain muuta.

Varmempaa tietoa löytyisi varmaan viherkasvikirjoista tai kukkakauppiaalta kysymällä.

Netistä löytyi tietoa kasvista Linkki wikipediaan, linkki