Mikähän lienee vanha naisen tai kahdenkin laulama mollisävel, jonka sanoissa on mm. "tytöistä nuorin *** viaton (?)" ja "minne käy ties, oi merimies" ?

Kysytty

mikähän lienee vanha naisen tai kahdenkin laulama mollisävel, jonka sanoissa on mm. "tytöistä nuorin *** viaton (?)" ja "minne käy ties, oi merimies" ?

Vastaus

Vastattu

Tätä kappaletta emme valitettavasti löytäneet. Minne kuljet merimies -kappaleessa on vähän samaa sanavalintaa tuon merimiehen osalta, mutta sitä on esittänyt Esko Rahkonen eikä tytöistä ole puhetta. Kansansävelmässä Tuonen tytön laulu on tyttö ja myös viaton sekä kulkija, mutta ei merimiestä, mutta tunnelmaltaan se on kuvaamanne kaltainen.

Ehkä joku lukijoistamne tunnistaa kappaleen?