Mikähän kirja voisi olla kyseessä; sairaalassa tapahtuu murhia yön aikana ja joku hoitaja on siinä keskeisessä roolissa? Suomalainen kirjailija. Luin tämän…

Kysytty

Mikähän kirja voisi olla kyseessä; sairaalassa tapahtuu murhia yön aikana ja joku hoitaja on siinä keskeisessä roolissa? Suomalainen kirjailija. Luin tämän noin 20v sitten.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä saattaisi olla Jouko Raivion kirja Yövuoro (Otava, 2001). Kirjassa  päähenkilö Marja Riihinen työskentelee yöhoitajan Vaahteran sairaalassa, kun hänen työparinsa katoaa yllättäen ...  Kirjan voi varata ja lainata Pasilan kirjavarastosta.

Yövuoro aloittaa Vaahteran sairaalaan sijoittuvan dekkaritrilogian. Sarjan myöhemmät osat ovat Henkiin herätetty (Otava, 2002) ja Pimeä valo (Myllylahti, 2006).