Mikähän kirja tämä mahtaa olla…? Luin kirjan n. 20 vuotta sitten. Tositarina joka kertoo naisesta joka on muuttanut/asuu Afrikassa perheensä kanssa. Hänen…

Kysytty

Mikähän kirja tämä mahtaa olla…?
Luin kirjan n. 20 vuotta sitten.
Tositarina joka kertoo naisesta joka on muuttanut/asuu Afrikassa perheensä kanssa. Hänen tytttärensä piirsi gepardeista realistisia lyijykynä töitä joita oli myös esillä kirjassa. Piirrokset oli tekstien välissä kiiltävällä sivuilla, ja olisko siellä ehkä ollut myös valokuvia?
Muistan että perhe joutui jossain kohtaa muuttamaan toiseen taloon ja talon katto oli täynnä lepakoita.
Kirjassa oli muistaakseni vihreät kannet. Mikähän tämä on? Ei varmaan Karen Blixen vaan joku muu. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu

Hei,

kyseessä voisi olla Corinne Hofmannin omaelämänkerrallinen kirja Valkoinen masai (2002). Kirjasta on tehty myös samanniminen elokuva vuonna 2005.

0 ääntä

Kommentit

Ei kyllä ole. Corinne Hoffmanilla ei ole Afrikassa mukanaan äitä eikä tytärtä, vaan hän menee naimisiin maasai-miehen kanssa. Kirjassa ei ole gepardikuvia eikä katollista lepakoita.

Voisiko kyseessä olla Kuki Gallmanin teos Unelma Afikasta. Italiasa syntynyt nainen muuttaa miehensä Paulon kanssa Keniaan ja perustavat karjatilan. MIes ja perheen poika kuolevat, ja Kuki jää tyttärensä kanssa kahden. Afrikan luonto takakansikuvauksen perusteella vahvasti läsnä.