Mikähän kirja on sellainen joka kertoo miehestä joka on luultavasti ensimmäisessä maailmansodassa haavoittunut ja sen jälkeen pystyi vain tuntoaistilla kokea…

Kysytty

Mikähän kirja on sellainen joka kertoo miehestä joka on luultavasti ensimmäisessä maailmansodassa haavoittunut ja sen jälkeen pystyi vain tuntoaistilla kokea asioita. Hän oli sairaalassa ja kertoi tarinaa

Vastaus

Vastattu

Kirja voisi olla Dalton Trumbon Sotilaspoika. Kirjassa päähenkilö, amerikkalainen sotilas herää sairaalassa haavoituttuaan ensimmäisessä maailmansodassa, ja huomaa menettäneensä kaikki raajansa sekä näkönsä, kuulonsa että puhekykynsä. Hän ei edes tiedä, onko vihollisten vai omiensa puolella sairaalassa. Päähenkilö myös muistelee aikaisempia vaiheitaan. Lopulta hän keksii, miten saa yhteyden ulkomaailmaan: hän alkaa morsettaa päänsä avulla.