Mikähän kirja kyseessä: luin peruskoulussa (n. vuoden 2010 paikkeilla) aikuisten osastolta kirjan, jossa oli muistaakseni vihertävät kannet ja kansikuvassa…

Kysytty

Mikähän kirja kyseessä: luin peruskoulussa (n. vuoden 2010 paikkeilla) aikuisten osastolta kirjan, jossa oli muistaakseni vihertävät kannet ja kansikuvassa henkilö maalauksen kanssa, ja maalaus esitti tätä samaa kuvaa ja kuva toistui aina maalauksen maalauksessa ja niin edelleen. Kirja kertoi jostain erikoisesta rikkaasta henkilöstä joka palkkasi taiteilijan maalaamaan taloonsa jonkin teoksen (freskon?) ja lopussa tämä rikas henkilö taisi maalata sen valmistuneen teoksen piiloon.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä voisi olla Jane Stanton Hitchcockin Silmänlumetta (Tammi, 2005). Kansi täsmää kuvaamaasi ja juoni samoin.