Mikähän elävä toukka löytyi keittiön kaapista yhtä aikaa useiden alemmalta hyllyltä löytyneiden kuorien kanssa? Kaapissa on säilytetty välillä sekä ihmisen…

Kysytty

Mikähän elävä toukka löytyi keittiön kaapista yhtä aikaa useiden alemmalta hyllyltä löytyneiden kuorien kanssa?
Kaapissa on säilytetty välillä sekä ihmisen kuivaruokaa että koirien herkkupaloja pusseissa.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toukalla on peräpuolessa selvästi erottuva pitkä sukastupsu. Kodintuholaisista näkyvä sukastupsu on vyöturkiskuoriaisella ja pilkkuturkiskuoriaisella sekä riesakuoriaisella. Myös vyöihrakuoriaisella on pienet piikkimäiset ulokkeet takapäässään.

Kuvassa oleva toukka on tummahko. Toukka näyttää jommaltakummalta  turkiskuoriaisista, vaikka ne  ovatkin tekstiili- eikä elintarviketuholaisia. Mikään elintarviketuholaisten toukista ei täsmää tuntomerkeiltään tämän teidän toukan kanssa.

Lähde:

https://www.hel.fi/static/ymk/esitteet/tuholaisesite.pdf