Mikä toukka koivun mantokuoriaisen vioittamassa lahovaurioisessa puussa?

Kysytty

Mikä toukka koivun mantokuoriaisen vioittamassa lahovaurioisessa puussa, josta työntyy harmaa, ”hoikka”, n. 2-3mm paksuinen jaokkeinen toukka

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko toukka mantokuoriaisen. Metsäinfo sivustolla on siitä kuva.

Toukka saattaisi olla myös Lehtipuupiirtäjän, Hylecoetus dermestoides, toukka. Suomen Luonto lehdessä on ilmestynyt 1.12.2017 Kauri Mikkolan vastaus koivuntuhoajasta.