Mikä suomalainen iskelmä-/harmonikkakappale? Muistan että siinä on naislaulaja ja laulun teemana on hääpuhe, jossa lauletaan muistaakseni "tervetulleet on nyt…

Kysytty

Mikä suomalainen iskelmä-/harmonikkakappale? Muistan että siinä on naislaulaja ja laulun teemana on hääpuhe, jossa lauletaan muistaakseni "tervetulleet on nyt jokainen, niin kuokka vieras kuin myös läheinen"? Kiitos avusta jos osaatte tunnistaa kyseisen kappaleen.

Vastaus

Vastattu

Kyseinen kappale on Marionin esittämä "Häälaulu" (äänitetty v.1981). Kappale löytyy CD-levyltä Marion: Shalom : kaikki rakkaimmat lauluni (2004). Sävel on todennäköisesti moldavialainen kansansävelmä "Khosn kale mazl tov". Suomalaiset sanat siihen on tehnyt Vexi Salmi, sovitus on Antti Hyvärisen. Kappaleessa lauletaan mm. "On tervetullut joukkoon jokainen ... niin tuttavat kuin kuokkavieraatkin". Brita Koivunen on levyttänyt saman sävellyksen v. 1960 nimellä "Käy tanssimaan" (eri sanat).

Marionin levy "Shalom : kaikki rakkaimmat lauluni" löytyy useasta Keski-kirjastosta.

Verkkokirjasto: Keski.finna.fi

Shalom : kaikki rakkaimmat lauluni | Keski-kirjastot | Keski-Finna