Mikä sukulaisuus nimitys: Siskoni lapsen lapsi, vs minun lapselleni (olen isä)

Kysytty

Mikä sukulaisuus nimitys: Siskoni lapsen lapsi, vs minun lapselleni (olen isä)

Vastaus

Vastattu

Tyttärellesi siskosi lapsenlapsi on tädin lapsenlapsi. Toisin päin tyttäresi on hänelle isoenon tytär. Lähteenä Tuomas Salsteen verkkosivu https://www.tuomas.salste.net/suku/sukulaiset.pdf ja Kysy kirjastonhoitajalta -palstan aiemmat vastaukset sukulaisten nimitys -kysymyksiin. Mitään erityistä nimitystä kuten esim. anoppi ei ole.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Lapsesi voi myös puhua serkun tyttärestä, ja tämä voi puhua vanhempansa serkusta (olisi ollut helpompi ilmaista tuo, jos tietäisi onko kyse äidin vai isän serkusta).