Mikä sen uuden ekirjaston app:in nimi on? Toimiiko se jo kaikkilla puhelimilla? Kauanko Ellibs on vielä toiminnassa? Miksi ekirjaston asiakkaille ei ole…

Kysytty

Mikä sen uuden ekirjaston app:in nimi on? Toimiiko se jo kaikkilla puhelimilla? Kauanko Ellibs on vielä toiminnassa? Miksi ekirjaston asiakkaille ei ole tiedotettu asiasta mitään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusi e-kirjasto on nimeltään e-kirjasto. Sillä pitäisi löytyä myös app, androidille se saatiin julkaistua viime viikon lopulla. Kuntien yhteistä e-kirjastoa hallinnoi ja kehittää Kansalliskirjasto, joten tietoja sen toiminnasta ja käytännön ohjeita saa sieltä, https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/e-kirjasto/e-kirjaston-yhteystiedot. Kansalliskirjaston sivulta löytyvät linkit appien lataamiseen, https://www.kansalliskirjasto.fi/fi/e-kirjasto/sovelluksen-uusimmat-omi… .

Ellibs toimii tietysti edelleen heidän maksaville asiakkailleen, mutta kirjastojen asiakkuus riippuu kirjastosta. Hyvinkään kirjasto ei valitettavasti ole lähtenyt mukaan vastaamaan asiakkailleen Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa, joten tarkempaa tietoa on kysyttävä Hyvinkään kirjastosta suoraan, p. 040 155 6390 kirjasto@hyvinkaa.fi. Valtakunnallisella, nyt siis poistetulla, ekirjastolla ei ole ollut asiakkaita, se on ollut vain ikäänkuin portti sinne omien kirjastojen e-aineistoihin, joten tuosta tiedottamisestakin olisi tiedusteltava omasta kirjastosta.