Mikä satukirja tämä voisi olla? En muista mitään tarkkaa, mutta tässä joitain mitä muistan. ☆Poikaa kiusattiin koulussa, koska sillä ei ollu isää. Se oli…

Kysytty

Mikä satukirja tämä voisi olla? En muista mitään tarkkaa, mutta tässä joitain mitä muistan.
☆Poikaa kiusattiin koulussa, koska sillä ei ollu isää. Se oli kuullu, että sen isä on Ruotsissa Uumajassa. Poika souti yksin soutuvenneellä Suomesta Ruotsiin Uumajaan ja löysi isänsä. Isä palasi pojan kans kotiin.
☆Tyttö kulkee tiellä. Se menee jonku vanhan akan luokse, se on noita. Noita laittaa tytön kutomaan lyhyestä langanpätkästä loputtomasti. Kudonnaiset on hienon värisiä. Sitten noidalle tapahtuu jotaki tai joku tulee, että tapahtuu. Tyttö pääsee vapaaksi noidan lumouksesta. Siellä pihalla on kivipatsaiksi jähmetettyjä ihmisiä.
☆Sisko ja sen veljet. Niille jokkaiselle annetaan nenäliina, johon on kirjailtu omat nimikirjaimet. Veljet lähtee sotimaan. Sisko lähtee metsään, löytää talon (tunnelmallinen, jotenki elävä talo) ja jää asumaan sinne. Aikaa on kulunu, jotaki on tapahtunu. Veljet palaa siskonsa luokse. Niitten nenäliinat on revitty riekaleiksi ja haisee raudalta. Sisko tekee niille uudet.
☆Joku mies vetää miekan kalliosta.
☆Joku noita löytää kodistaan rosvoja. Se tekee jonku loitsun ja rosvojen takamukset on kippeät. Ne ei tuu takasi ja noitatyyppi jatkaa elämää.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti kukaan vastaajista ei tunnistanut kuvailemaasi satukirjaa. Ehkä joku palstan lukijoista tunnistaisi sen?