Mikä runo päättyy sanaan Avoe/Evoe? Runossa puhutaan etelän viineistä, kukista ja ehkä säpäleiksi lyödyistä ikkunoista. Onkohan P Mustapään?

Kysytty

Mikä runo päättyy sanaan Avoe/Evoe? Runossa puhutaan etelän viineistä, kukista ja ehkä säpäleiksi lyödyistä ikkunoista. Onkohan P Mustapään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lauri Viljasen runo Evoe! kokoelmasta Tähtikeinu (1926).

Voitte lukea runon myös esimerkiksi Kansalliskirjaston digitoimasta Uusi Suomi -lehden numerosta 18, joka ilmestyi 1.5.1926. Lehden sivu aukeaa alla olevasta linkistä.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/binding/1705213?term=KEV%…

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Myös Olavi Laurin (so. Olavi Paavolainen) runo Pitkäperjantai päättyy ”EVOE! EVOE!”