Mikä runo mahtaa olla sellainen, jossa on ensin suomenkielinen sana ja sitten on, sitten se englanniksi ja kirjoitettu runoon muotoon, runossa saattaa olla…

Kysytty

Mikä runo mahtaa olla sellainen, jossa on ensin suomenkielinen sana ja sitten on, sitten se englanniksi ja kirjoitettu runoon muotoon, runossa saattaa olla muunkinlaisia säkeistöjä, mutta ainakin osassa runoa nuo suomennokset. Siitä jäi mieleen sen rytmi. Kiitos jo etukäteen, jos tärppää.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla sama runo, josta on kysytty palvelussa aiemminkin. Runo alkaa "Sun on helmet, sun on villas."

Linkki Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun aiempaan vastaukseen Olen joskus jossain nähnyt runon, joka alkaa "Sun on helmet, sun on villa... ja on siis runo sekä suomeksi että englanniksi. Muistan, että se oli jonkin verran… | Kysy kirjastonhoitajalta (kirjastot.fi)

Vastauksessa mainitussa Pekka Lounelan kirjassa on myös runon kirjoittajan tekemä suomennos runosta. Linkki kirjan tietoihin Keski-kirjastossa Rautainen nuoruus : välikysyjien kronikka | Keski-kirjastot | Keski-Finna