Mikä runo? Mahdollisesti Eeva Kilven. Kertoo mummista, joka levittää juurensa kaikkialle.

Kysytty

Mikä runo? Mahdollisesti Eeva Kilven. Kertoo mummista, joka levittää juurensa kaikkialle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kyse olla mummoista, jotka levittävät oksansa. Eeva Kilven runokokoelmassa Animalia (WSOY 1987) on runo "Kun mummot kuolevat". Animalia-kokoelmassa on myös useita muita mummo-aiheisia runoja.

Runo alkaa näin:
Kun mummot kuolevat
heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää...

Koko runon voi lukea myös Sanojen aika -tietokannan tekstinäytteistä, ks. http://kirjailijat.kirjastot.fi/?c=8&pid=834&lang=FI