Mikä runo alkaa sanoin; "pieni tyttö pihlajan alla"?

Kysytty

Mikä runo alkaa sanoin; "pieni tyttö pihlajan alla"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Severi Nuormaan runo Pieni tyttö pihlajan alla, joka alkaa tuolla rivillä. Runo on kokoelmasta Elämän ulapoilla (1904).

Voit lukea runon myös esimerkiksi alla olevasta linkistä, josta aukeaa Kansalliskirjaston digitoima lehti Kodin kuvasto : huviksi ja hyödyksi Suomen koteihin ja perheisiin 1915 no 41.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/aikakausi/binding/891712?term=Pieni%2…

Runo sisältyy myös antologioihin Runoja rakkaudesta (toim. Sanna Jaatinen, 1989) ja Jo valkenee kaukainen ranta : suomalaisia runoja (toim. Hannu Sarrala, 1989).