Mikä runo? 60-luvun koulukirjassa oli runo vilkkaasta pojasta, jota syytettiin vähän kaikesta. Koulussa opettaja kysyi: "Kuka on tehnyt maailman?", johon…

Kysytty

Mikä runo? 60-luvun koulukirjassa oli runo vilkkaasta pojasta, jota syytettiin vähän kaikesta. Koulussa opettaja kysyi: "Kuka on tehnyt maailman?", johon poika vastasi: "Minä ainakaan en." Pienen kovistelun jälkeen hän sitten joutui tunnustamaan: "Minä kaiken tein, minä konna ja varas, mutta toista en tee, vaikka menisi pää."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo on T.H. Körnerin Maailman tekijä ja se on teoksessa Keskikoulun lukukirja 1 (WSOY 1962).

8 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Hei!

Googlettamalla ehkä löydän ko. Köglerin runon, joka itselleni 70-luvun keskikoululaisellekin tuli tutuksi ja jäi mieleen. Mutta onko sitä löydettävissä "helposti" teidän kauttanne - oletan, että aika moni tuota tulee kysymään jatkossakin. Meitä sodanjälkeisiä kun vielä riittää :).

Anteeksi, siis Kornerin runo!!!