Mikä ötökkä tämä on? Löytyi kuolleena selällään pöydältä. Muita havaintoja ei ole.

Kysytty

Mikä ötökkä tämä on? Löytyi kuolleena selällään pöydältä. Muita havaintoja ei ole.

Vastaus

Vastattu

Pelkän kuvan perusteella on vaikea määrittää hyönteisen, varsinkin kuolleen, lajia. Hyönteisten lajinmääritys on muutenkin usein visainen juttu asiantuntijallekin.

iNaturalist ehdottaa lajiksi ruostekäpyludetta (Gastridus grossipes), kuva liitteenä. Sovelluksen voi ladata Apple Storesta tai Play Kaupasta.

Ötökkäakatemiasta löytyy tunnistusapua https://www.otokkaakatemia.fi/tunnistusapua/

Hyönteiskirjoja:

Rintala, Teemu, Rinne, Veikko: Suomen luteet.
Sandhall, Åke: Kovakuoriaiset.

Lisää ensimmäinen arvostelu. Kaikki arvostelut

Lisää ensimmäinen arvostelu. Kaikki arvostelut ovat julkisia.