Mikä ötökkä mahtaa olla kyseessä: pensasaidan juureen hiekkaiseen multaan on ilmestynyt tässä alkukesästä ainakin kolme tulitikkurasian kokoista, muutaman…

Kysytty

Mikä ötökkä mahtaa olla kyseessä: pensasaidan juureen hiekkaiseen multaan on ilmestynyt tässä alkukesästä ainakin kolme tulitikkurasian kokoista, muutaman sentin syvyistä kuoppaa. Näin kerran yhdessä kuopassa liikettä, neljä n. 5mm pitkää mustaa hämähäkin jalkoja muistuttavaa raajaa, jotka huitoivat vimmatusti kuopasta hiekkaa ulos. Kyseessä saattoi olla juuri kuopan valmistus kesken. Tämän jälkeen en ole havainnut liikettä missään kuopista.

Vastaus

Vastattu

Kolo voi olla esimerkiksi hietapistiäisen pesä, tarkemmin ei ötökkää näkemättä pysty sanomaan.