Mikä ötökkä kyseessä? Useita yksilöitä tavannut kotona, aluksi vain wc ja kylpyhuoneessa ja nyt myös muualla. Banaanikärpäsen kokoinen ja näyttää siltä.

Kysytty

Mikä ötökkä kyseessä? Useita yksilöitä tavannut kotona, aluksi vain wc ja kylpyhuoneessa ja nyt myös muualla. Banaanikärpäsen kokoinen ja näyttää siltä.

Vastaus

Vastattu

Hei

Kuvan pienuuden takia vaikea antaa varmaa tunnistusta. Ulkonäön perusteella lähinnä tulee mieleen keittiökoisa, joka kuitenkin viihtyy lähinnä elintarvikkeissa.  Kosteat tilat eivät ole niille tyypillisiä. Tarkentavaa tietoa myös tarvittaisiin, onko kyseessä kerrostaloasunto? Mitä kautta hyönteiset olisivat voineet saapua?

Vieraslajit sivustolta kohdasta, sisätilojen tuholaiset, voi katsoa vastaako ötökkä jonkin lajin kuvausta.