Mikä on yksikön ensimmäinen verbistä laasta ?

Kysytty

Mikä on yksikön ensimmäinen verbistä laasta ?

Vastaus

Vastattu

Kielitoimiston sanakirja sanoo, että sana on taipumaton tai vaillinaisesti taipuva. Verbiä laasta ei siis voi taivuttaa kaikissa persoonamuodoissa.

Lähde

Kielitoimiston sanakirja: laasta https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/laasta?searchMode=all

1 ääntä

Kommentit

Olen aina kuvitellut, että se on niin epäsäännöllinen, että taivutin sen muotoon 'minä lakaisen', joka tosin näyttää verbiltä lakaista...