Mikä on suurin ero seiväshypyssä voittajan ja toiseksi tulleen välillä miehet/naiset olympialaisissa?

Kysytty

Mikä on suurin ero seiväshypyssä voittajan ja toiseksi tulleen välillä miehet/naiset olympialaisissa?

Vastaus

Vastattu

Olympiakisojen seiväshypyssä on suurin ero voittajan ja hopealle sijoittuneen välillä ollut miesten sarjassa Antwerpenissa 1920, 39 cm:

1. Frank Foss USA                      409 cm (ME)
2. Henry Petersen DEN            370 cm

Naisten sarjassa suurin ero syntyi Pekingissä 2008, 25 cm:
1. Jelena Isinbajeva RUS          505 cm (ME)
2. Jennifer Stuczynski USA      480 cm