Mikä on Suomen historiasta kertova kirja, jossa käydään 10000 vuoden ajalta läpi tapahtumia siten, että aloitetaan nykyajasta ja harpotaan sadan vuoden välein…

Kysytty

Mikä on Suomen historiasta kertova kirja, jossa käydään 10000 vuoden ajalta läpi tapahtumia siten, että aloitetaan nykyajasta ja harpotaan sadan vuoden välein kohti vuotta 10000 e.Kr? Kertomukset ovat eräänlaisia "tunnelmapaloja", ja kirja muistaakseni perustuu sen kirjoittajien tekemiin radio-ohjelmiin. Mukana on myös shamanistissävytteisiä valokuvia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Eero Ojasen ja Olli Jalosen teos Kymmenen vuosituhatta: kertomuksia suomalaisten historiasta (Atena, 1999).