Mikä on slangisanan huge (markka) etymologia?

Kysytty

Mikä on slangisanan huge (markka) etymologia?

Vastaus

Vastattu

Huge tuli Stadin slangiin ruotsin kielen sanasta hundra. Sillä viitattiin siis lukuun sata, erityisesti sataan markkaan.

Suomen etymologinen sanakirja:

https://kaino.kotus.fi/ses/?p=article&etym_id=ETYM_ddd01a6b1a5decc34645…

1 ääntä

Kommentit

Vuoden 1962 (ja sitä ennen) satanen eli saturainen oli vuodesta 1963 alkaen arvoltaan yksi markka, ulkonäkö säilyi uudistuksessa arvomerkintää lukuun ottamatta.