Mikä on sen kirjan nimi ja tekijät, josta Helsingin Sanomat teki kirja-arvion joskus ehkä 10-20 vuotta sitten, ja jossa oli tutkittu miten Suomen Luterilaista…

Kysytty

Mikä on sen kirjan nimi ja tekijät, josta Helsingin Sanomat teki kirja-arvion joskus ehkä 10-20 vuotta sitten, ja jossa oli tutkittu miten Suomen Luterilaista kirkkoa ohjattiin kylmän sodan vuodet Neuvostoliiton Ortodoksikirkon taholta toiminaan "oikein". Kirjaa ei jostain syystä haluttu edes kustantaa ja painaa Suomessa vaan se tehtiin Virossa ja painos myytiin loppuun ilman suurta kohua.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin tämä kirja:

"Suurenmoinen rakkauden näytelmä" : Suomen evankelis-luterilaisen Ja Venäjän ortodoksisen kirkon oppineuvottelut kylmän sodan vuosina

Kirjan tiedot Finna-palvelussa: https://finna.fi/Record/helka.9920266583506253?sid=4434034155