Mikä on semmoinen kirja, joka kertoo pojasta, joka ilkikurisuutensa vuoksi pannaan "lapsivankilaan". Kaverini suositteli tätä, mutta ei muista nimeä eikä…

Kysytty

Mikä on semmoinen kirja, joka kertoo pojasta, joka ilkikurisuutensa vuoksi pannaan "lapsivankilaan". Kaverini suositteli tätä, mutta ei muista nimeä eikä kirjoittajaa. Ilmeisesti suomalainen jännitysromaani. Kannessa tie ja tyttö, jonka hiuksissa on sulkia. Kiitos jos löytyy!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seita Parkkolan nuortenkirjassa Viima on päähenkilönä 12-vuotias Viima Teräs -niminen poika. Kirjan takakannen mukaan hän "saa viimeisen mahdollisuuden uudessa koulussa nimeltä Mahdollisuuksien talo. Koulu muistuttaa vähän akvaariota ja paljon vankilaa..."

http://armas.btj.fi/request.php?id=f55f7189859e3777&pid=9510317101&qtyp…

Kirjan kannessa on tyttö (tai poika), ja ilmassa ja tytön hiuksissa on sulkia. Kuvassa on myös rakennus. Olisiko tämä muistamasi kirja? Kirjan saa lainaan kirjastoista.