Mikä on selitys sille, että sanaristikon vihjeeseen "villa vedetyt", on ratkaisuna sana "ivat"?

Kysytty

Mikä on selitys sille, että sanaristikon vihjeeseen "villa vedetyt", on ratkaisuna sana "ivat"?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Vastaavia on usein mm. Hesarin ristikossa. Vihje tarkoittaa, että "vi"-kirjaimet, kun lisää sanaan "ivat" muodostuu viivat, joita tavallisesti vedetään vaikkapa tukkimieheh kirjanpidossa. Hämää tuo villa (vi:lla/"vi":lla), joka harhauttaa ajattelemaan villaa.