Mikä on "Open Relationship"? Englanninkielisiä Reddit-tarinoita lukiessa on tullut vastaan parisenkertaa.

Kysytty

Mikä on "Open Relationship"?

Englanninkielisiä Reddit-tarinoita lukiessa on tullut vastaan parisenkertaa.

Vastaus

Vastattu

Open relationship eli avoin suhde tarkoittaa, että parisuhteen osapuolilla voi olla muita suhteita yhdessä sovittujen sääntöjen mukaan. Sääntöjen sopiminen yhdessä on tärkeää. Pari voi esimerkiksi sopia, että muita saa tavata vain kerran harrastaakseen seksiä eikä muita kumppaneita saa tuoda yhteiseen kotiin. Tai muut suhteet saavat olla romanttisia, mutta seksiä ei ole. Tai jos pariskunnasta toinen ei halua seksiä tai pysty siihen, niin toinen saa harrastaa seksiä jonkun muun kanssa. Avoimella suhteella ei ole mitään "vakiokaavaa".

Avoin suhde: monta kumppania - suurempi onni? | Kauneus ja Terveys

Mikä on avoin suhde? Näin saat sen toimimaan - MTVuutiset.fi

Onko avoin suhde hyvä vaihtoehto ns. tavalliselle parisuhteelle?

Avoin suhde: Miten vapaa suhde eli polyamoria toimii?