Mikä on nimitys refleksille, joka estää ihmistä kaatumasta naamalleen siten, että kädet nousevat eteen? Eikö muka mitenkään ole mahdollista, että ihminen…

Kysytty

Mikä on nimitys refleksille, joka estää ihmistä kaatumasta naamalleen siten, että kädet nousevat eteen? Eikö muka mitenkään ole mahdollista, että ihminen kaatuisi naamalleen ja tämän seurauksena kasvoihin tulisi samanlainen jälki kuin jos ihmistä olisi lyöty?

Vastaus

Vastattu

Kaatumistavan nimitystä en löytänyt, mutta yleensä ihmiset ottavat käsillään vastaan kaatuessaan ja murtavat siksi ranteensa tai käsivartensa.

Monissa taistelulajeissa opetellaan oikeaoppista kaatumista juuri loukkaantumisten estämiseksi. Yle.fi 29.3.2010

Yleisimmin kasvovammat ovat väkivallan tai liikenneonnettomuuden seurausta.

Kasvovammat voivat olla myös seurausta kaatumisesta eteenpäin. Kaatumisen syyt kannattaa silloin selvittää huolellisesti, sillä kaatuja on voinut silloin olla tajuton. Terveyskirjasto.fi

3 ääntä

Kommentit

Itsesuojeluvaisto?