Mikä on näkemyksenne siitä, minkä ikäiselle voi antaa luettavaksi Robin Hobbin Salamurjaan tarun (tai sitä seuraavat Lordi Kultainen ja Narri & Näkijä - sarjat…

Kysytty

Hei!

Mikä on näkemyksenne siitä, minkä ikäiselle voi antaa luettavaksi Robin Hobbin Salamurjaan tarun (tai sitä seuraavat Lordi Kultainen ja Narri & Näkijä - sarjat)?

Vastaus

Vastattu

Robin Hobbin fantasiakirjat on suunnattu aikuislukijalle, joten niitä ei kannata antaa luettavaksi kovin nuorelle lukijalle. Hobbin kirjoissa on väkivaltaa ja seksuaalista sisältöä, jotka voivat järkyttää ja pelottaa lasta. Lisäksi kirjojen kerrontatapa tekee niistä haasteellisen lapsilukijalle. Hobbin kirjojen kohdalla kannattaa miettiä lapsen omaa kehitystasoa ennen kirjojen tarjoamista, mutta alaikärajasuositus lienee 15 ikävuoden tienoilla.