Mikä on laulun nimi, jossa on seuraavia sanoituksia: "humppaa pumppaa ylös alas, ei saa olla laiska valas", "vettä tulvii lattiasta polvihin, siis tarttukaahan…

Kysytty

Mikä on laulun nimi, jossa on seuraavia sanoituksia: "humppaa pumppaa ylös alas, ei saa olla laiska valas", "vettä tulvii lattiasta polvihin, siis tarttukaahan jokainen pumppuihin" ja "taistelussa laivan pohjaan syntyi iso suuri reikä, eikä osaa uida edes käsipohjaa meikä"?

Kyseessä EI siis ole frööbelin palikoiden pumppulaulu vaan yksi toinen, jonka nimeä vain kaipailen koko sanoituksia etsiessäni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on nimeltään Pumppuräppi ja sen esittää "soitin- ja keitinyhtye" Los Piratos (Olli Liimatainen ja Janne Jukarainen).

Laulu löytyy muutamalta eri tallenteelta Outi-kirjastojen kokoelmista. Myös Youtubessa laulusta on useita versioita.

Tiedot Kansalliskirjaston tietokannassa

1 ääntä

Kommentit

Hei kiitos paljon vastauksesta, juuri tätä etsin.