Mikä on kirjan "Mutiny on the Bounty" suomenkielinen nimi? Mieleen tulisi Kapina laivalla, mutta onko arvaus oikea?

Kysytty

Mikä on kirjan "Mutiny on the Bounty" suomenkielinen nimi? Mieleen tulisi Kapina laivalla, mutta onko arvaus oikea?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjan nimi on suomeksi "Kapina laivassa". Kirjan ovat kirjoittaneet Charles Nordhoff ja James Norman Hall. Alkuperäisteoksen nimi on "Mutiny". Teoksen pohjalta on tehty tunnettu elokuva "Kapina laivalla", jonka alkuperäinen nimi on "Mutiny on the Bounty". Filmi löytyy videolla myös nimellä "Bountyn kapina".