Mikä on EU:n koillisin paikkakunta tai piste?

Kysytty

Mikä on EU:n koillisin paikkakunta tai piste?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eu-alueen koillisin maa on Suomi. Suomen koillisinta paikkakuntaa tai pistettä ei liene määritelty, mutta Savukosken kunta ja Korvatunturi saattaisivat olla hyvät ehdokkaat.

1 ääntä

Kommentit

Suomen koillisin kohta on Inarissa, Pommijärvestä noin 500 metriä koilliseen Suomen ja Norjan välisen rajan pisteessä numero 351. Siitä runsaat kolme kilometriä etelälounaaseen sijaitsee Suomen koillisin kylä Näätämö.