Mikä olisi nykyajan vastine kirja-sarja Polvan Tiina-kirjoille. Haluaisin tarjota lapsenlapselle yhtä koukuttavaa lukemista kuin itse aikanaan koin.

Kysytty

Hei, mikä olisi nykyajan vastine kirja-sarja Polvan Tiina-kirjoille. Haluaisin tarjota lapsenlapselle yhtä koukuttavaa lukemista kuin itse aikanaan koin.

Vastaus

Vastattu

Henna Helmi Heinosen Miisa-sarjassa on ilmestynyt kahdeksan osaa. Miisa harrastaa taitoluistelua. Kirjoissa kuvataan nuorten arkea lämpimästi ja realistisesti. Koulunkäyntiä, perhettä, kaverisuhteita, vaativaa harrastusta. Miisa on 14-vuotias sarjan viimeisessä osassa.

Rachel Renée Russellin Nolo elämäni-sarja seuraa 14-vuotiaan Nikkin elämää. Nikki paljastaa päiväkirjoissaan vauhdikkaan arkensa rehellisesti ja huumorilla. Sarjassa on ilmestynyt jo 10 osaa, ja lisää on tulossa. Kirjoittaja on yhdysvaltalainen lasten- ja nuortenkirjailija, joka kirjoittaa ja kuvittaa apunaan tyttärensä Nikki ja Erin.

Nuorten fantasia-kirjoista on suosittu Soturikissat -sarja.

Kirjaston nuorten osastolla on monenlaista lukemista. Kannattaa tulla katsomaan ja kysymään!