Mikä olikaan se sellainen kirja, jossa kerrotaan aakkosjärjestetyistä etunimistä nimiin liittyviä stereotypioita? Esim. Jaakkoon, että se on lapsekkaan…

Kysytty

Mikä olikaan se sellainen kirja, jossa kerrotaan aakkosjärjestetyistä etunimistä nimiin liittyviä stereotypioita? Esim. Jaakkoon, että se on lapsekkaan tuntuinen

Vastaus

Vastattu

Kirjaston kokoelmassa on useita etunimikirjoja, nämä löytyvät hakemalla sanalla etunimet.
Näiden kirjojen joukosta en löytänyt kirjaa, jota ehkä haet. Etunimien stereotypioista on kuitenkin tehty useita gradua, tarkoitatko ehkä jotain tällaista tutkimusta.
Saara Pirkolan Etunimien herättämät mielikuvat -gradu on luettavissa vapaasti verkossa, löydät gradun verkosta nimellä. Muita tutkimuksia voit hakea verkosta googlettamalla etunimet stereotypiat.