Mikä oli vuonna 1922 presidentti Ståhlbergin seurueeseen kuuluneen eversti Schwindtin etunimi?

Kysytty

Mikä oli vuonna 1922 presidentti Ståhlbergin seurueeseen kuuluneen eversti Schwindtin etunimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Itsenäisen Suomen kenraalikunta 1918-1996 -teoksesta (WSOY 1996) löytyy Schwindt, Viktor Henrik, kenraalimajuri (s. 1866-1928). Hänet määrättiin Suomen Tasavallan sotajoukkojen Päämajan käyttöön 1918 Helsingin valloituksen jälkeen ja merkittiin everstinä Suomen armeijan upseeriluetteloon samana vuonna. Hän oli Presidentin sotilaskanslian päällikkö 1919-1925, joten hän lienee tarkoittamanne henkilö.