Mikä oli suomen televisiossa esitetty ohjelma jossa esitettiin erikoisia suomalaisten tekemiä ennätyksiä ? K.o. ohjelmassa oli mm. Isänsä kanssa asuva …

Kysytty

mikä oli suomen televisiossa esitetty ohjelma jossa esitettiin erikoisia suomalaisten tekemiä ennätyksiä ? K.o. ohjelmassa oli mm. Isänsä kanssa asuva ”aikamiespoika” joka pilkkoi ns. kruunu-pullonkorkkia mahdolllisimman moneen osaan. Toinen mieleen jäänyt oli mies, joka laski paperikuittilaskimella 1+1+1….jne. Kun kuittirulla oli täysi, laittoi hän sen hyllyyn jo täysien rullien joukkoon. Lumihangessamakaaja, kuminauhojen kerääjä ja täytekynien kerääjä olivat myös muistini mukaan ohjelmassa/sarjassa ? Ohjelma esitettiin joskus 90-luvulla. Ohjelma eli ollut "Ennätystehdas". Ystäväni muisteli, että ohjelma oli ehkä joku Hannu Karpon ohjelma. Osallistujat oli kuvattu heidän kotonaan. Haluaisimme tietää löytyykö kyseinen ohjelma jostain palvelusta nähtäväksi.

Vastaus

Vastattu

Youtubesta löytyi yksi ohjelma nimeltä Ennätystentekijät (1993). Videon tiedoissa lukee "Ennätystentekijät kertoo erikoisia ennätyksiä saavuttaneista suomalaisista. Ohjaus Arto Koskinen & Esa Illi. Tuotanto Yleisradio / TV 1 / Mediakomppania". Olisiko tämä kaipaamasi ohjelma?

 Vinkkinä sanottakoon, että Ylen asiakaspalvelun kautta voi laittaa ohjelma- tai uusintatoiveita.

Lähteet:

Youtube.fi. Ennätystentekijät. https://www.youtube.com/watch?v=6Xx7h30VjK0

Yle.fi. Asiakaspalvelu. https://asiakaspalvelu.yle.fi/csp