Mikä oikein on garbage disposal? Käytetäänkö niitä muualla kuin jenkeissä? Ja onko niissä mitään järkeä.. ?

Kysytty

Mikä oikein on garbage disposal? Käytetäänkö niitä muualla kuin jenkeissä? Ja onko niissä mitään järkeä.. ?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on jätemylly. Sen aukko on tiskialtaassa. Myllyn tarkoitus on jauhaa ruuantähteet niin pieneksi, että ne voidaan huuhtoa viemäristä alas. Jätemylly on Yhdysvalloissa tavallinen, muualla maailmassa harvinainen. Onko siinä sitten järkeä? On oikeasti vaikeaa laskea sen käytön kaikkia seurauksia jätehuollon, kasvihuonekaasujen muodostumisen tai muun ympäristönsuojelun kannalta. Tarkemmin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4temylly