Mikä nuorten kirja/kirjasarja voisi olla kyseessä? Muistaakseni osittain sarjakuvaa ja osittain kirjoitettua tekstiä. Kaksi lasta, muistaakseni tyttö ja poika,…

Kysytty

Mikä nuorten kirja/kirjasarja voisi olla kyseessä? Muistaakseni osittain sarjakuvaa ja osittain kirjoitettua tekstiä. Kaksi lasta, muistaakseni tyttö ja poika, naapurissa asuu vanha tummaihoinen mummo. Tyttö ja poika päätyvät mummon kanssa toiseen maailmaan, jossa mummo onkin tyttö. He seikkailevat siellä yhdessä ja lopulta päätyvät takaisin omaan maailmaansa. Mummo kai kuolee, mutta jää ehkä sinne toiseen maailmaan seikkailemaan nuorena tyttönä. Muistan, että kirjassa oli myös pahis, joka ehkä alussa oli sarjakuvassa jossain pimeässä kadunkulmassa ilmapallojen kanssa. Mielikuvia nimestä "Marthan maailmat" tai "Maryn maailmat", mutta Googlen avulla en ole onnistunut löytämään mitään. Olen lainannut kirjastosta ehkä 10-15 vuotta sitten, joten muistikuvat ovat tosi hataria, kunpa osaisitte auttaa tämän perusteella!

Vastaus

Vastattu

Kysymäsi kirjasarja on luultavasti Sean Stewartin vuosina 2008-2010 suomeksi julkaistu Cathy-trilogia. Kyseiseen nuorille suunnattuun fantasiakirjasarjaan kuuluvat kirjat ovat Cathyn kirja, Cathyn avain ja Cathyn sormus.