Mikä mahtaa olla tutunkuuloisen ehkä hieman merirosvotyylisen kappaleen tekijän nimi tai teoksen nimi, joka soi jokaisen Ylen Inttistoorit jakson…

Kysytty

Mikä mahtaa olla tutunkuuloisen ehkä hieman merirosvotyylisen kappaleen tekijän nimi tai teoksen nimi, joka soi jokaisen Ylen Inttistoorit jakson lopputunnarina. Useampi päivä mennyt tätä pohdiskellessa!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen lopputunnusmusiikin sävelmä on tuttu monesta paikasta.

Kappale tunnetaan nimellä When Johnny Comes Marching Home ja se on Yhdysvaltain sisällissodan aikainen marssilaulu. Kappaleen sanat on kirjoittanut Patrick Gilmore salanimellä Louis Lambert. Kappale on tehty irlantilaisen kansanlaulun, Johnny I Hardly Knew Ye'n, pohjalta.

Kappale tunnetaan myös suomenkielisenä Kapteeni Koukku -nimisenä lastenlauluna. Siitä lienevät peräisin merirosvomaiset mielleyhtymät.