Mikä mahtaa olla sukunimen Tuunainen alkuperä?

Kysytty

Mikä mahtaa olla sukunimen Tuunainen alkuperä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuunainen ja Tuunanen ovat saman suvun nimiä, joista Tuunainen edustaa vanhempaa kirjoitusasua. Nimeä esiintyy 1600-luvun lopulle tultaessa Laatokan Karjalassa ja Pohjois-Karjalassa sekä Itä-Savossa. Nimen taustalla voisi olla karjalainen miehennimi Anton.

Lähde: Pirjo Mikkonen ja Sirkka Paikkala: Sukunimet, Otava, 2000