Mikä mahtaa olla nuortenkirja, jossa ihanteena on elää kuin intiaanit?

Kysytty

Mikä mahtaa olla nuortenkirja (jonka olen lukenut 80l alussa), jossa ihanteena on elää kuin intiaanit, tehdään mm tuohesta vene ja tapellaan ilveksen kanssa. Luulin, että kyseessä on Setonin Kaksi partiopoikaa, mutta ei olekaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kirja Jorma Varosen Kolmen päivän intiaanit (1979) Linkki antikvariaatin sivulle

tai Edward Ellisin Nopsajalka (1976) Linkki kaupan sivulle

Tein Finna-haun hakusanoilla Intiaanit ja nuortenkirjallisuus, sekä aikarajauksella 1975-1990. Hakuun osui 172 suomenkielistä kirjaa. Linkki hakutulokseen.