Mikä lienee ensimmäinen alkuperäisesti suomalainen (ei siis käännös) kuvakirja - lapsille tarkoitettu?

Kysytty

Mikä lienee ensimmäinen alkuperäisesti suomalainen (ei siis käännös) kuvakirja - lapsille tarkoitettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvia Suomen lasten elämästä valmistui vuonna 1882. Sen kuvitti taiteilija R.W. Åkerblom ja suomenkieliset runot kirjoitti Juhani H. eli P.J. Hannikainen. Tämä teos on tiettävästi maamme ensimmäinen alkuperäinen lasten värikuvakirja. Siitä otettiin vuonna 1982 näköispainos, joka löytyy Uudenkaupungin kaupunginkirjastosta.