Mikä levy? Barbara Helsingius lauloi suomeksi, ilmeisesti alunperin amerikkalaisen, pontikankeittolaulun joskus 60 - 70 tietämissä. Kappaleessa laulettiin: …

Kysytty

Mikä levy? Barbara Helsingius lauloi suomeksi, ilmeisesti alunperin amerikkalaisen, pontikankeittolaulun joskus 60 - 70 tietämissä.

Kappaleessa laulettiin: "isä keitti, ja isoisä myös" ja "käytetään hikkoripuuta, ettei savu paljasta".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Barbara Helsingiuksen kappale "Kuparipannu". Sen on sovittanut Nacke Johansson ja suomeksi sanoittanut Saukki.

Kappale löytyy seuraavilta lp-kokoelmalevyiltä: Barbara Helsigiuksen esittämänä levyltä "Onnenetsijä" sekä Pirkan Neitojen esittämänä levyiltä "Folkkis" ja "Laulelmia". Kaksi jälkimmäistä löytyy Tikkurilan kirjaston musiikkivarastosta, mutta valitettavasti Barbara Helsingiuksen levytystä ei löydy pääkaupunkiseudun kirjastoista.