Mikä laulu/runo mahtaa olla kyseessä ja mistä se löytyy? ”Taas on/oli meillä Juhannus ja taas on/ oli riemut meillä, kun vuoret, laaksot kesä kantaa (?)…

Kysytty

Mikä laulu/runo mahtaa olla kyseessä ja mistä se löytyy?

”Taas on/oli meillä Juhannus ja taas on/ oli riemut meillä, kun vuoret, laaksot kesä kantaa (?) kukkaseppeleillä.Kun linnut laulaa metsissä ja vuorilla ne soittaa, kesä sepä hellin aika mielet aateloittaa.”
Kuulin tämän vanhalta henkilöltä ja hän oli oppinut sen isältään.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti emme löytäneet runoa. Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa sen?