Mikä lastenkirja voisi olla kyseessä? Kirjassa mainitaan mm. jänis, koira, Johannes, juna-asema ja sanomalehti.

Kysytty

Mikä lastenkirja voisi olla kyseessä?
Kirjassa mainitaan mm. jänis, koira, Johannes, juna-asema ja sanomalehti.

Vastaus

Vastattu

Gudrun Mebsin helppolukuinen mutta aika jännittävä lastenkirja Kaksi jänishousua (WSOY 1988). Kirja kertoo Johanneksesta, joka matkustaa yksin junalla mummolaan ja tutustuu vieressä istuvaan toiseen matkustajaan, joka lukee sanomalehteä.