Mikä lastenkirja: lainasin kirjastosta monta kertaa ala-astevuosinani 1999-2004 kirjan, joka kertoi "kissojen valtakunnasta", johon kissat matkustivat aina…

Kysytty

Mikä lastenkirja: lainasin kirjastosta monta kertaa ala-astevuosinani 1999-2004 kirjan, joka kertoi "kissojen valtakunnasta", johon kissat matkustivat aina öisin. Kirjan nimi on jäänyt mieleeni muodossa "Kissojen yö" tai "Kissojen valtakunta" tms., mutta näillä nimillä tai vastaavilla en ole ainakaan itse löytänyt kirjaa. Kyseessä ei ole manga. Kirja oli kooltaan hieman tavallista kirjaa isompi, kannet olivat tummansiniset. Kirjassa oli muistaakseni jonkin verran kuvitusta, ainakin sivujen reunoilla, ehkä myös kokonaisia kuvitettuja sivuja.

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä tämä kirja?

TEKIJÄ    Helakisa, Kaarina, kirjoittaja
TEOS    Ainakin miljoona sinistä kissaa : saturomaani / Kaarina Helakisa ; kuvittanut Jori Svärd
PAINOS    2. painos 1984
Julkaisutiedot    Porvoo : WSOY, 1978
ULKOASU    188, [1] sivua : kuvitettu ; 25 cm

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Löysin tämän sivun kun yritin etsiä uskoakseni juuri samaa kirjaa. Ei ole ainakaan tämä Ainakin miljoona sinistä kissaa. Minäkin luin tämän kirjan ala-asteella lukuisia kertoja mutta nimi on unohtunut.