Mikä lastenkirja kyseessä? Kirja kertoo krokotiili-lapsesta, joka opettelee käytöstapoja ohjekorttien avulla. Ruokapöydän ohjekortti kielsi maidon…

Kysytty

Mikä lastenkirja kyseessä?

Kirja kertoo krokotiili-lapsesta, joka opettelee käytöstapoja ohjekorttien avulla.
Ruokapöydän ohjekortti kielsi maidon pulputtamisen pillillä.
Krokoperheelle tuli vieras ja lapsikrokoa opastettiin käyttäytymään hyvin ruokapöydässä. Ruoaksi oli spagettia.

Kirjassa lallatettiin lorua "spagetti on hyvää / suussa sulavaa / vatsa siitä pitää / kun se sitä saa."

Kirjaa luettiin joskus ehkä 90-luvun lopulla ja tai vuosituhennen alussa.

Lapsuuden kultainen kirja, jota haluaisin lukea omille lapsilleni

Vastaus

Vastattu

Kuvausta vastaa hyvin Stephanie Calmensonin Arttu Alligaattori (kyseessä on kylläkin alligaattori, ei krokotiili), joka on Tammen kultainen kirja numero 174 vuodelta 1992. Sen on suomentanut Marjatta Kureniemi.

2 ääntä

Kommentit

Tämä oli juuri etsimämme kirja! Tuhannet kiitokset!