Mikä lasten/nuortenkirja jonka luin 70-luvulla, kirjoitettu ehkä jo 60-luvulla? Siinä oltiin kesähuvilalla koko pitkä kesä (vanhemmat ehkä opettajia) ja heillä…

Kysytty

Mikä lasten/nuortenkirja jonka luin 70-luvulla, kirjoitettu ehkä jo 60-luvulla? Siinä oltiin kesähuvilalla koko pitkä kesä (vanhemmat ehkä opettajia) ja heillä oli iso musta koira. Koira kuoli lopussa ja se oli kamalan surullista. Koiran kuva oli kannessakin. Ei mikään satukirja vaan romaani, suomalainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi sopisi Aira Brinkin teokseen Koirantassujen rapinaa (ilmestynyt 1959).

Aira Brinkin kirjaa löytyy kirjastoista, jos lähikirjastossasi ei ole sitä saatavilla, voi tiedustella kaukolainaksi sitä, monihausta voit katsoa, mistä kirjaa löytyy https://monihaku.kirjastot.fi/fi/ .