Mikä kirja voisi olla kyseessä? Siinä joku mies karkaa mielisairaalasta yms. Lähtiessään Hän kidnappaa nunnan/hoitajan ja hyväksikäyttää tätä. He ajavat…

Kysytty

Mikä kirja voisi olla kyseessä?

Siinä joku mies karkaa mielisairaalasta yms. Lähtiessään Hän kidnappaa nunnan/hoitajan ja hyväksikäyttää tätä.
He ajavat autolla kolarin ja se Kidnapattu kuolee siinä.
Keskeisenä hahmona on poliisi joka pakkomielteisesti jahtaa tätä karannutta mielisairasta, Joka karkumatkallaan tekee lisää murhia jne.
Mutta lopussa selviää että se mielisairaskin kuoli siinä autokolarissa mutta tämä poliisi ei kestänyt sitä, vaan alkoi tietämättään itse täksi hahmoksi. Niin hän tavallaan koko ajan jahtasi itseään.

Vastaus

Vastattu

Samanlainen juoni on ainakin Robert Blochin romaanissa Psycho II (1982). Gummerus julkaisi Tauno Peltolan suomennoksen vuonna 1984 nimellä Psycho 2.